Egzaminy poprawkowe PDF Print E-mail

 

 

REGULAMIN
PRZEPROWADZANIA EGZAMINÓW POPRAWKOWYCH, SPRAWDZAJĄCYCH I KLASYFIKACYJNYCH Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
W TECHNIKUM KOMUNIKACYJNYM NR 25

(aktualizacja 26 czerwca 2013)


Regulamin dotyczący przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych oraz poprawkowych z języków obcych w ZS nr 1 w Krakowie

EGZAMIN KLASYFIKACYJNY


1)Egzamin klasyfikacyjny  przeprowadza się nie później niż w dniu poprzedzającym dzień zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Termin egzaminu ustala się z uczniem i jego rodzicami/prawnymi opiekunami.
2)Uczeń, który z przyczyn usprawiedliwionych nie przystąpił do egzaminu klasyfikacyjnego w wyznaczonym terminie, może do niego przystąpić terminie dodatkowym wyznaczonym przez dyrektora szkoły.
3)Na wniosek ucznia nieklasyfikowanego z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności lub na wniosek jego rodziców/prawnych opiekunów, rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny.
4)Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się w formie pisemnej i ustnej.
5)Egzamin klasyfikacyjny (roczny) przeprowadza nauczyciel danych zajęć edukacyjnych w obecności ;
-dyrektora szkoły/nauczyciela zajmującego w szkole stanowisko kierownicze jako przewodniczącego komisji
-2 nauczycieli z danej szkoły lub innej szkoły tego samego typu , prowadzący takie same zajęcia edukacyjne.
6)W czasie egzaminu klasyfikacyjnego mogą być obecni w charakterze obserwatorów rodzice/prawni opiekunowie ucznia.
7)Nauczyciel może być zwolniony z pracy w komisji na własną prośbę lub w innych uzasadnionych przypadkach. W takim przypadku dyrektor powołuje innego nauczyciela prowadzącego takie same zajęcia edukacyjne , z tym że powołanie nauczyciela z innej szkoły następuje w porozumieniu z tymże dyrektorem .
8)Rodzic bądź uczeń może zgłosić zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeśli uznają że roczna ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny.
W przypadku stwierdzenia, że roczna ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych została ustalona niezgodnie z przepisami prawa dotyczącymi trybu ustalania tej oceny, dyrektor szkoły powołuje komisję, która:
-w przypadku rocznej oceny klasyfikacyjnej  przeprowadza sprawdzian  wiadomości i umiejętności ucznia w formie pisemnej i ustnej  oraz ustala roczną ocenę z zajęć edukacyjnych.
Ustalona przez komisję roczna/semestralna ocena z zajęć edukacyjnych nie może być niższa od ustalonej wcześniej oceny. Ocena ustalona przez komisję jest ostateczna , z wyjątkiem niedostatecznej oceny rocznej/semestralnej z zajęć edukacyjnych , która może być zmieniona w wyniku egzaminu poprawkowego.


EGZAMIN POPRAWKOWY

9)Uczeń, który otrzymał 2 oceny niedostateczne w wyniku klasyfikacji rocznej z obowiązkowych zajęć edukacyjnych może zdawać egzamin poprawkowy z tych zajęć.

10)Egzamin poprawkowy składa się z 2 części: pisemnej i ustnej. Termin egzaminu poprawkowego wyznacza dyr. szkoły do dnia zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Egzamin poprawkowy przeprowadza się w ostatnim tygodniu ferii letnich. Egzamin poprawkowy przeprowadza komisja w składzie:
a)Dyrektor szkoły/nauczyciel zajmujący kierownicze stanowisko
b)Nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne-jako egzaminator
c)Nauczyciel prowadzący takie same lub pokrewne zajęcia edukacyjne-jako członek komisji.
11)Uczeń może być promowany do klasy programowo wyższej decyzją rady pedagogicznej gdy uczeń nie zdał egzaminu poprawkowego z jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych. Sytuacja ta jest możliwa gdy te obowiązkowe zajęcia edukacyjne realizowane będą w klasie programowo wyższej.
12)Uczeń , który nie przystąpił do egzaminu poprawkowego w wyznaczonym terminie z przyczyn usprawiedliwionych , może do niego przystąpić w dodatkowym terminie wyznaczonym przez dyrektora szkoły- ale nie później niż do końca września.
13)Uczeń, który nie zdał egzaminu poprawkowego nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej. Może on uzyskać promocję do klasy programowo wyższej w momencie gdy przedmiot ten jest kontynuowany w klasie programowo wyższej oraz gdy będzie to tylko 1 ocena niedostateczna na koniec roku uzyskana w ciągu całego  toku nauki w gimnazjum lub w technikum. Decyzję taką podejmuje rada pedagogiczna po uwzględnieniu możliwości edukacyjnych ucznia.

OCENIANIE:


1)Egzaminator wystawia w każdej części egzaminu ocenę, proponuje i uzasadnia stopień ogólny z całego egzaminu.
2)Komisja ustala ocenę ogólną z egzaminu, która jest średnią z części pisemnej i ustnej.
W razie rozbieżności opinii członków komisji przewodniczący zarządza głosowanie. Decyduje zwykła większość głosów. Członek komisji nie ma prawa wstrzymać się od głosu.
3)Przy ustalaniu oceny należy kierować się ogólnymi kryteriami ocen sformułowanymi w zarządzeniu w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania.
4)Przy ocenianiu ucznia zdającego egzamin poprawkowy na ocenę dopuszczającą  -należy wziąć pod uwagę średnią z części ustnej i pisemnej. Nie może ona być niższa aniżeli 50% z obu części.
5)Przy ocenianiu ucznia na ocenę wyższą niż dopuszczający  należy kierować się skalą:
100%-celujący , 99-85% b.dobry, 84-75%- dobry, 74-60% dostateczny, 59-50 dopuszczający.
6)W części pisemnej maksymalna ilość punktów uzależniona jest od typu zadań. Uczeń przed egzaminem zostanie poinformowany, ile punktów może zdobyć za tę część.
7)W części ustnej oceniane jest: poziom realizacji zadań, zakres struktur leksykalno-gramatycznych, poprawność, wymowa i płynność.

DO)KUMENTACJA


1)Podstawowy dokument z przeprowadzonego egzaminu stanowi protokół.
2)Protokół zawiera:
-imiona i nazwiska nauczycieli danych zajęć edukacyjnych
-skład komisji
-termin egzaminu
-pytania(ćwiczenia, treść zadań egzaminacyjnych)
-ocenę ustaloną przez komisję
-inne dane uznane przez komisję za istotne.
3) Do protokołu dołącza się pisemne odpowiedzi ucznia i informację o ustnych odpowiedziach.

FORMA EGZAMINU

1)W części pisemnej uczeń otrzymuje test na który składają się zadania sprawdzające:
a)Rozumienie tekstu czytanego
b)Struktury leksykalno-gramatyczne
c)Funkcje językowe
d)Tworzenie krótkiej formy użytkowej lub/i dłuższej formy użytkowej.
Test nie może zawierać więcej niż 10 zadań.

2)W części ustnej uczeń otrzymuje 3 zadania :
a)Przeprowadzenie dialogu z egzaminatorem na dany temat
b)Opis obrazka wraz z 3 pytaniami
c)Dokonanie wyboru i odrzucenia obrazka na wybrany temat wraz z 2 pytaniami.

3)Przy tworzeniu zadań ich poziom należy dostosować do poziomu realizacji materiału w danej klasie.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1)Regulamin przeprowadzenia egzaminów jest jawny dla wszystkich uczniów i  ich rodziców /prawnych opiekunów
2)Przewodniczący komisji ogłasza wynik egzaminu uczniowi w dniu jego przeprowadzenia.
3)W przypadku nie ujętych niniejszym regulaminem mają zastosowanie podstawy prawne z ustawy o systemie oświaty, Rozporządzenia Ministra edukacji narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu w szkołach publicznych oraz Statutu Szkoły.