Plan pracy sekcji PDF Print E-mail

 

Plan pracy nauczycieli języka angielskiego

na rok szkolny 2015/16

 

 


 

Nauczyciele j. angielskiego w bieżącym roku szkolnym:


p. Beata Jelonek,

p. Agnieszka Kaczmarczyk,

p. Agnieszka Rejman,

p. Marta Sidor,

p. Monika Siemieniewska,

p. Beata Śliwa,

p. Beata Nyczaj,

p. Sebastian Machowski

p. Dorota Strzelec-Salamon (urlop)

p. Dorota Kszyształowicz (urlop)

 

Główne cele pracy zespołu:

  • pomoc uczniom słabszym, doskonalenie procesu uczenia się
  • praca z uczniem zdolnym, kształtowanie umiejętności samodzielnej pracy uczniów,
  • kształtowanie w uczniach otwartości i ciekawości wobec innych kultur; rozwijanie zainteresowania krajami anglojęzycznymi oraz ich kulturą
  • podniesienie poziomu kompetencji językowych: mówienia, słuchania, pisania i czytania
  • samokształcenie i doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli
  • podnoszenie świadomości językowej uczniów
  • kształcenie młodej kadry pedagogicznej
  • pomiar efektów kształcenia na poziomie klasy pierwszej i trzeciej
  • urządzanie pracowni przedmiotowej
  • współpraca z wydawnictwami językowymi
  • współpraca międzyszkolna

 

Cel

Zadania szczegółowe

pomoc uczniom słabszym; doskonalenie procesu uczenia się i nauczania; praca z uczniem zdolnym

  • Zagospodarowanie 19-tej godziny dla uczniów mniej zaawansowanych oraz zdolnych.
  • Pomoc uczniom w przygotowaniu do matury
  • Konsultacje językowe dla uczniów przygotowujących się do matury rozszerzonej i konkursów językowych oraz dla uczniów mniej zaawansowanych w celu nadrobienia zaległości. 
  • Testy maturalne
  • Zajęcia wyrównawcze dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (klasy pierwsze). Koło językowe – rozwój językowy dla uczniów zdolnych 
  • Indywidualizacja, dostosowanie wymagań, dostarczanie uczniowi zdolnemu dodatkowych materiałów, pomoc uczniom w ramach 19 godziny. Zapoznanie uczniów z formą egzaminu maturalnego, rozwiązywanie testów maturalnych 

samokształcenie i doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli

  • Uczestnictwo w warsztatach, wykładach i konferencjach metodycznych zgodnie z napływającą ofertą.
  • Uczestnictwo w zebraniach zespołu przedmiotowego, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. 
  • Organizowanie spotkań całego zespołu językowego
  • Wymiana doświadczeń pomiędzy nauczycielami, szkolenia i kursy metodyczne 
  • Udział w kursach na platformie Moodle
  • Wykorzystywanie platformy internetowej Pearson do prowadzenia lekcji
  • Udział w szkoleniach międzynarodowych w ramach projektu PO WER.

podnoszenie świadomości językowej uczniów

  • Europejski Dzień Języków Obcych – gry językowe, kulturoznawcze 
  • Wykonanie plakatów na Europejski Dzień Języków Obcych
  • Rozpowszechnianie wiedzy i kompetencji zdobytych na szkolenaich międzynarodowych
  • Rozpowszechnienie gazety w wersji papierowej pt. The Mobility Newspaper (3 wydania)
  • Zamieszczanie na szkolnej stronie internetowej sprawozdań z działań zespołu

kształcenie młodej kadry pedagogicznej

  • Opieka nad koleżanką odbywającą staż na nauczyciela mianowanego
  • Pomoc nowozatrudnionym nauczycielom w organizacji pracy w nowym miejscu pracy

pomiar efektów kształcenia

  • Testy diagnostyczne
  • Przeprowadzenie i analiza testów diagnostycznych dla klas pierwszych po 1 roku nauki
  • Systematyczne ocenianie, analiza wyników egzaminów maturalnych
  • Praca w komisjach egzaminacyjnych (egzaminy ustne i pisemne)

urządzanie pracowni przedmiotowej

  • Dbanie o ład, porządek i estetykę sal przedmiotowych. Zmiana dekoracji
  • Poszerzanie wiedzy i świadomości językowej uczniów poprzez zamieszczanie materiałów w gablotach i na gazetkach
  • Wzbogacanie gablot języka angielskiego o ciekawostki językowe i wiadomości kulturowe
  • Zaadoptowanie nowych tablic korkowych informacjami o projekcie PO WER

współpraca

z wydawnictwami językowymi

  • Zbiorowy zakup podręczników językowych.
  • Pozyskanie nagród do konkursów językowych. 
  • Spotkania z konsultantami w sprawie nowych publikacji językowych

współpraca

z instytucjami

  • Pozyskanie funduszy z Rady Rodziców na zakup nagród w konkursach językowych
  • Współpraca z FRSE w ramach projektu PO WER
  • Współpraca z Easy School of Languages (Malta), Richard Language College (UK) oraz Horizonte (Niemcy) w ramach projektu PO WER
  • Współpraca z ZEO w ramach projektu PO WER

przygotowanie

do egzaminów

  • Przygotowanie zestawów do egzaminów poprawkowych, klasyfikacyjnych i sprawdzających 
  • Poprawa próbnych matur z języka angielskiego i ich analiza  z młodzieżą 
  • Przygotowanie analizy egzaminu maturalnego 
  • Omówienie standardów wymagań egzaminacyjnych z egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w ramach zespołu oraz przekazanie informacji uczniom

współpraca międzyszkolna

  • Udział w międzyszkolnych konkursach i olimpiadach językowych
  • Opracowanie arkusza konkursowego do Miedzyszkolnego Konkursu J. Angielskiego
  • Wspołpraca z innymi szkołami zgodnie z napływającą ofertą

inne

  • Poinformowanie uczniów o wymaganiach edukacyjnych i kryteriach oceniania
  • Wywiązywanie się z funkcji przewodniczącej zespołu językowego poprzez stały kontakt z członkami zespołu (osobisty i/lub mailowy), omawianie bieżących spraw, organizowanie imprez językowych, organizowanie spotkań zespołu oraz przekazywanie informacji od dyrekcji szkoły.
  • Wywiązywanie się z zadań przydzielonych przez przewodnicząca zespołu językowego oraz kierownictwo szkoły
  • Dotrzymywanie terminów powierzonych zadań

 

Plan został przygotowany na podstawie indywidualnych planów każdego uczącego wymienionego w tabeli.

 

 

Przygotowała przewodnicząca zespołu

Beata Śliwa