Cel
|
Zadania szczegółowe
|
pomoc uczniom słabszym; doskonalenie procesu uczenia się i nauczania; praca z uczniem zdolnym
|
- Zagospodarowanie 19-tej godziny dla uczniów mniej zaawansowanych oraz zdolnych.
- Pomoc uczniom w przygotowaniu do matury
- Konsultacje językowe dla uczniów przygotowujących się do matury rozszerzonej i konkursów językowych oraz dla uczniów mniej zaawansowanych w celu nadrobienia zaległości.
- Testy maturalne
- Zajęcia wyrównawcze dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (klasy pierwsze). Koło językowe – rozwój językowy dla uczniów zdolnych
- Indywidualizacja, dostosowanie wymagań, dostarczanie uczniowi zdolnemu dodatkowych materiałów, pomoc uczniom w ramach 19 godziny. Zapoznanie uczniów z formą egzaminu maturalnego, rozwiązywanie testów maturalnych
|
samokształcenie i doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli
|
- Uczestnictwo w warsztatach, wykładach i konferencjach metodycznych zgodnie z napływającą ofertą.
- Uczestnictwo w zebraniach zespołu przedmiotowego, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem.
- Organizowanie spotkań całego zespołu językowego
- Wymiana doświadczeń pomiędzy nauczycielami, szkolenia i kursy metodyczne
- Udział w kursach na platformie Moodle
- Wykorzystywanie platformy internetowej Pearson do prowadzenia lekcji
- Udział w szkoleniach międzynarodowych w ramach projektu PO WER.
|
podnoszenie świadomości językowej uczniów
|
- Europejski Dzień Języków Obcych – gry językowe, kulturoznawcze
- Wykonanie plakatów na Europejski Dzień Języków Obcych
- Rozpowszechnianie wiedzy i kompetencji zdobytych na szkolenaich międzynarodowych
- Rozpowszechnienie gazety w wersji papierowej pt. The Mobility Newspaper (3 wydania)
- Zamieszczanie na szkolnej stronie internetowej sprawozdań z działań zespołu
|
kształcenie młodej kadry pedagogicznej
|
- Opieka nad koleżanką odbywającą staż na nauczyciela mianowanego
- Pomoc nowozatrudnionym nauczycielom w organizacji pracy w nowym miejscu pracy
|
pomiar efektów kształcenia
|
- Testy diagnostyczne
- Przeprowadzenie i analiza testów diagnostycznych dla klas pierwszych po 1 roku nauki
- Systematyczne ocenianie, analiza wyników egzaminów maturalnych
- Praca w komisjach egzaminacyjnych (egzaminy ustne i pisemne)
|
urządzanie pracowni przedmiotowej
|
- Dbanie o ład, porządek i estetykę sal przedmiotowych. Zmiana dekoracji
- Poszerzanie wiedzy i świadomości językowej uczniów poprzez zamieszczanie materiałów w gablotach i na gazetkach
- Wzbogacanie gablot języka angielskiego o ciekawostki językowe i wiadomości kulturowe
- Zaadoptowanie nowych tablic korkowych informacjami o projekcie PO WER
|
współpraca
z wydawnictwami językowymi
|
- Zbiorowy zakup podręczników językowych.
- Pozyskanie nagród do konkursów językowych.
- Spotkania z konsultantami w sprawie nowych publikacji językowych
|
współpraca
z instytucjami
|
- Pozyskanie funduszy z Rady Rodziców na zakup nagród w konkursach językowych
- Współpraca z FRSE w ramach projektu PO WER
- Współpraca z Easy School of Languages (Malta), Richard Language College (UK) oraz Horizonte (Niemcy) w ramach projektu PO WER
- Współpraca z ZEO w ramach projektu PO WER
|
przygotowanie
do egzaminów
|
- Przygotowanie zestawów do egzaminów poprawkowych, klasyfikacyjnych i sprawdzających
- Poprawa próbnych matur z języka angielskiego i ich analiza z młodzieżą
- Przygotowanie analizy egzaminu maturalnego
- Omówienie standardów wymagań egzaminacyjnych z egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w ramach zespołu oraz przekazanie informacji uczniom
|
współpraca międzyszkolna
|
- Udział w międzyszkolnych konkursach i olimpiadach językowych
- Opracowanie arkusza konkursowego do Miedzyszkolnego Konkursu J. Angielskiego
- Wspołpraca z innymi szkołami zgodnie z napływającą ofertą
|
inne
|
- Poinformowanie uczniów o wymaganiach edukacyjnych i kryteriach oceniania
- Wywiązywanie się z funkcji przewodniczącej zespołu językowego poprzez stały kontakt z członkami zespołu (osobisty i/lub mailowy), omawianie bieżących spraw, organizowanie imprez językowych, organizowanie spotkań zespołu oraz przekazywanie informacji od dyrekcji szkoły.
- Wywiązywanie się z zadań przydzielonych przez przewodnicząca zespołu językowego oraz kierownictwo szkoły
- Dotrzymywanie terminów powierzonych zadań
|